הורים ותלמידים יקרים.
השבוע זכינו למשהו מיוחד מאוד.
תלמיד יקר שלנו, יאיר שווב מכיתה ט’ התמודד בחידון התנ”ך המחוזי לנוער.
אני גאה מאוד ביאיר, גאה מאוד בתלמידים שלנו, בילדים שלנו.
ברוך ה’ שאלו הם תלמידינו.
אתם ההורים, השותפים לדרך המוצלחת שלנו ראויים לכל הערכה.
שבת שלום.
בתחילת פרשת תצוה נאמר: ‘וייקחו אליך שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד’. איך נוצר שמן? שמן נוצר על ידי לחץ אדיר על זיתים באמצעות מכבש חיצוני.
השמן מדליק אור שהוא נקודת החיבור בין החומר והרוח. על מנת ליצור אור בעולם צריך לחץ. סיפור פורים מתאר חברה יהודית שנמצאת בשאננות ומשתתפת בסעודת אחשוורוש . הדרך בה היהודים מתעוררים לתשובה היא באמצעות לחץ חיצוני. חכמינו זכרונם לברכה אומרים שגדולה הסרת טבעת של אחשוורוש יותר מכל דברי התוכחה של הנביאים. היינו בכדי שהמציאות תתקדם לא מספיק רצון טוב אלא יש צורך שהמציאות החיצונית תתקומם באופן גלוי כנגד העיוות.
כוחו של המן הוא כח שלוחץ את החיים שלנו בכל דור ודור ,ודווקא הוא גורם להוציא מאתנו כוחות שלא ידענו על קיומם,
בבחינת מה שנעשה עם הזיתים עד שלא מכים ולוחצים עליהם ומפיקים מהם את שמנן לא יודעים מהו טעמם.
לעיתים רבות יש ללחוץ על התלמידים שיפיקו את יכולותם הלימודיות הרבות ,וגם שהם מרגישים לא נעים עם לחץ המורה ,המחנך, או כל גורם חינוכי אחר ,בסופו של דבר כאשר התלמיד מסיים את פרק לימודו ורואה מה הם ציוניו , ומגלה כמה היו גדולות יכולותיו ,מבין הוא כמה היה חשוב לקבל ולסבול את הלחץ .
יהי רצון שאור המנורה המאירה תאיר את הדרך לתלמידנו היקרים , וגם לנו מורי הדרך .
בתחילת פרשת תצוה נאמר: ‘וייקחו אליך שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד’. איך נוצר שמן? שמן נוצר על ידי לחץ אדיר על זיתים באמצעות מכבש חיצוני.
השמן מדליק אור שהוא נקודת החיבור בין החומר והרוח. על מנת ליצור אור בעולם- צריך לחץ. סיפור פורים מתאר חברה יהודית שנמצאת בשאננות ומשתתפת בסעודת אחשוורוש. הדרך בה היהודים מתעוררים לתשובה היא באמצעות לחץ חיצוני.
חז”ל אומרים ש’גדולה הסרת טבעת של אחשוורוש יותר מכל דברי התוכחה של הנביאים’. היינו בכדי שהמציאות תתקדם לא מספיק רצון טוב אלא יש צורך שהמציאות החיצונית תתקומם באופן גלוי כנגד העיוות. כוחו של המן הוא כוח שלוחץ את החיים שלנו בכל דור ודור – ודווקא הוא גורם להוציא מאתנו כוחות שלא ידענו על קיומם.
מסכמים סיור בעיר עפולה-
פתחנו את הטיול בהסבר על הרחוב הארוך בעיר- יהושע חנקין, המשכנו להסבר על תחנת קצין העיר, עברנו לתל עפולה שם התלמיד הראל אוחיון מכיתה י4 הסביר לנו על המקום, המשכנו למלון עפולה שהיה אבן שואבת לתיירים בשנים הראשונות של העיר, המשכנו למתחם התחנה שם שמענו הסבר על המקום מיקיר רוזן תלמיד כיתה י4 ולאנדרטה של נפגעי פעולות האיבה.
סיימנו את הטיול מרוצים ושמחים עם פיצות, קולה ומשחק כדורגל⚽️⚽️⚽️
תודה גדולה למורה ניסים קרס על ההסברים ועל תכנון הסיור.
בהמשך לפרשת השבוע האחרונה שקראנו, פרשת “תרומה”, המדברת על תרומה של עם ישראל לבניית המשכן, וכידוע בית הכנסת נקרא “מקדש מעט”, תלמידי כיתה י’ 4, יחד עם מחנכם, חיים בן שטרית, לתרום את חלקם בסידור ואירגון בית הכנסת “היכל הבעש”ט” בעיר,
מדובר על בית כנסת שהיה עד לא מזמן בצריף, ובסמוך לו נבנה בית כנסת מפואר, היו מספר דברים שהיו צריכים בהם עזרה כמו להעביר כמות גדולה מאד של ספרים מהצריף לבית הכנסת החדש, לבנות ספרייה ולארגן את הציוד בבית הכנסת.
מחנך הכיתה סיפר שאביו מתפלל בבית הכנסת הזה, וכשהגיע לשם וראה את הצורך בדבר, הוא חשב לעצמו שיהיה יפה ונכון לגייס את תלמידיו לעניין, הוא שיתף אותם, הם נענו בחיוב ובשמחה, ואכן התגייסו היום למשימה בצורה נפלאה,
מתפללי בית הכנסת פינקו אותם בפיצות ושתייה,
תלמידי הכיתה סיפרו שהיה מספק ומשמעותי.
שנזכה תמיד לתת ולתרום.
לרגל שבוע גלישה בטוחה, נערך פאנל במחלקת הנוער בעפולה.
כיתה י3 והמורה שמעון משתתפים בפאנל.
צוות מובילי החדשנות של בית הספר ביקר בכנס מנהלים ומובילי חדשנות בטכנודע בחדרה.
נחשפנו למערך לימודים שלם בטווח גילים רחב מאוד בנושאי המדעים והטכנולוגיה.
השבוע התקיים חידון התנ”ך המחוזי לנוער.
התלמיד יאיר שווב מכיתה ט’ התחרה בחידון.
יאיר אמנם לא עלה לשלב הסופי את הפגין ידע רב.
תודה גדולה למורה אביבה טיירי על הובלתו של יאיר עד לשלב כה גבוה.
אביבה ניהלה ביד רמה את התהליך הבית ספרי והובילה את יאיר להישג זה.
ישר כח גדול לרב בית הספר, הרב פנחס מלכא, על כך שלקח על עצמו ללמד את יאיר, לעבוד עימו וללוותו במשך התהליך.
קרית החינוך אורט יהודה עפולה.
מנהל: יהונתן חזי
כתובת: הרב פרץ ציוני 27, עפולה.
טלפון: 046593029
פייסבוק: https://www.facebook.com/profile.php?id=100028392612973
אתר בית הספר: https://yehuda.ort.org.il